Monday 9 March 2015

Overreacted daughter

Ha, ni first time aku tengok mak aku melepek, terlantar je tak boleh bangun. Maknanya tugasan suri rumah tu dah jatuh kat bahu aku. Mom was warded today at general hospital tuanku jaafar, seremban. Penyakit apa? Aku pon tak tahu. Paling senang cakap, sakit puan la sebab admitted dekat hospital ibu dan anak.

So, kenapa nak overreacted? Sebab ni first time aku ada kat rumah yang orang lain tak de and aku tengok ibu tidur dalam kesakitan. Banjir air mata aku sampai hidung merah macam badut. Siapa tahan tengok mak sendiri macam tu kan? Suppose appointment dengan doktor hari isnin, tapi sebab aku nampak macam mak aku sakit gila, aku pon bagitau mak sedara aku tanya apa nak buat. Bantai dia kecoh satu ghombau, sumo lak tau. Adoiyai... So, bapak sedara aku datang rumah bawak g hospital seremban and tunggu giliran selama sejam setengah kat emergency department. Masuk jumpa doktor, boleh pulak dia kata kita drip sahaja today sebab HB okay je ni. So, selaju-lajunya sister tu drip saline solution (kot). Doktor kata jangan risau la. Tak de apa-apa. After dripping tu, mom seemed better at least. Can smile and laugh a bit now.

So we head to the hospital this morning as per appointment. Doktor kat klinik pakar tu tanya, ada pening-pening lagi x? Ada sakit-sakit lagi x? Nak masuk ward? I laughed just at his face. Lepas tu sambung mengomel, "apakah? Baru hari ni terus dapat ward. Orang dah ulang alik hospital 2 kali asyik kena halau je"

Mom masuk hospital building baru. Nice la. Bersih and tak sesak. And duhhh kosong je kot level tu. Ada 12 pesakit je termasuk ibu. Separuh capacity level tu. Dah apa yang penuhnya jumaat ahad rituh? Lempang satg baru tahu. Geram betul. Masa ibu was being diagnosed, aku dan along lepak dekat bilik tv atas kerusi best and tidur. LOL. Padahal bukan waktu melawat tu. Sesuka hati tok nenek je lepak. Tapi pukul 2 petang, kena halau dengan guard. Dia tak kasi dah. Pagi tadi kasi sebab baru admitted. Fine.

Dah polisi hospital pon tak boleh menunggu pesakit, just boleh melawat, aku pon balik UTP dengan hati yang tenang sedikit sebab ibu mampu senyum and ketawa dengan lawak bodoh aku dengan along tadi. So, at least terhibur la hati dia.

Doakan ibu cepat sembuh ye.

Selawat shifa'

No comments:

Post a Comment