Thursday 27 December 2012

26th december boxing day

Boxing day bukan hari bertinju ye. Ni box-ing day. Dulu hadiah diberikan kepada orang yang kurang berkemampuan sehari selepas krismas. But now, the tradition changes, so all stores reduce prices of sale items, and people take the chance to shop a lot. Like A BIG LOT.

And aku? Aku excited ntok masuk Selfridges a.k.a kedai beg kuning to see sale items. Malangnya terlampau ramai orang and aku terlampau rendah to grab a perfume I want a.k.a Chloe', so nothing la dari kedai mahal tu. But nak masuk Mulberry tu, kitorang datang dua kali pon x gak dapat masuk. The guards asyik cakap,
Keep moving. Come back after 10 to 15 minutes.
Semangat bershopping diteruskan di kedai lain iaitu Harrods. Nak masuk Harrods tu, kena que and dapat tiket. Nasib baik la kitorang melayu and ada 4 orang uncles from malaysia tegur 'melayu melayu', so aku dengan muka x malunya teros 'boleh x kitorang masuk situ sekali' uncle jawab 'mai la belakang kami' aku dengan happynye, 'yeay, terima kasih pak cik' pastu borak2 dengar orang tu cakap 'datuk, ni ha student dari France' aku macam... Errrr. Tros tukar, 'uncle dari mana?' hahahhaha

Kat dalam perfumery hall tu, sempat la aku sembur kat uncle untuk tanya wangi ke x perfume lelaki. Pastu ada uncle lain g sembur perfume kat coat kitorang la. Kelakar la. Datuk a.k.a uncle tu cool je. Haha.
Kat Harrods, aku cekau 7 perfumes. 4 untuk zaki, 1 untuk aku, 1 untuk hantaran kahwin abang aku, 1 untuk amira, and 1 untuk dalila. Gila kan... Total 191 pounds. Aku redha...

Sebab berat and we had not yet prayed Zohor and Asar, kitorang tumpang barang kat rumah Fathi. Dah makan KFC and solat, aku sambung shopping di Reagent Street. Satu persatu kedai aku masuk and akhirnya di Guess.

Aku spent sejam setengah di guess bersama dengan aamirul memilih bag. Memang rambang mata. Menggedik la aku depan cermin besar pilih bag untuk ibu, kakak ipar, and diri sendiri. Semua orang pandang, baik lelaki baik perempuan. Siap tanya mak arab lagi mana satu lawa. Haha.

Dah kat kaunter nak bayar, rambang mata lagi sebab tengok display rack. Menggila... Akhirnya I decided, okay I took these and be firm. Aku bagi satu bag, orang tu tanya 'ni je ke' aku tunjuk lagi 3. Dia amek satu. Die kira. Dia tanya 'dah, 2 ni je kan?' aku ckp ' no, ni lagi 2'. Minah tu macam pelik ' are these all yours?' aku jawab la 'yeah'. Dia macam x caya. Ingat muka aku macam budak x leh belanja banyak la. Cis. Haha.

Aku habis almost 600 for boxing day this year. GILAAAAA. Semua orang kata aku taiko, dahsyat berbelanja. Tapi x pe la. InsyaAllah semua tu pilihan yang terbaik. Kak sureen and kak nas pon kata lawa. So, ok kot.

I'm done. That's it. No more shopping.

No comments:

Post a Comment