Saturday 17 November 2012

I define beauty through my lens. It shows my angle of perspective.

ALLAH berikan aku sepasang mata.
Untuk aku melihat dunia ini
Sebagai kamera kepada kehidupanku

ALLAH berikan aku sepasang mata
Bagi aku menilai yang mana baik dan yang mana buruk
Dia mengujiku dengan segala macam nikmat
Untuk melihat caraku melihat nikmat-Nya

ALLAH bagi aku sepasang mata
Untuk aku belajar
Mengejar impian dan harapan
Yang sudah menantiku di hadapan sana

ALLAH bagi aku sepasang mata
Bukanlah untuk berfoya-foya
Bukan untuk dipersia
Bukan untuk membuat durja

Peliharalah mataku YA ALLAH
Sebagai mana nilainya nikmat-Mu ini kepadaku
Peliharah mataku YA ALLAH
Supaya aku dapat melihat kebenaran dan menolak kebatilan
Peliharalah mataku YA ALLAH
Supaya aku dapat melihat dan menghargai keindahan ciptaan-Mu
Peliharalah mataku YA ALLAH
Supaya aku dapat bertemu-Mu di syurga tertinggi-Mu

Amin... Ya Rabbal 'Alamin...

No comments:

Post a Comment